08- 410 379 80 info@agerapr.se

PR kan vinna upphandlingen

En effekt av bra PR är att det kan göra att ett varumärke blir både mer känt och mer relevant för potentiella kunder. Det här har att göra med hur människor och företag köper saker, alltså själva köpprocessen. PR kan bidra på ett nyttigt och viktigt sätt i den...

Problemet med medieträningar

De senaste åren har det blivit populärt att skylla misslyckade intervjuer i medierna på medieträningen, som ju ofta utförts av en PR-byrå. Har vi som en av de PR-byråer som erbjuder medieträning till våra kunder anledning att ta åt oss av kritiken? Eller finns det bra...

Gott Nytt PR-år 2022

Det är dags för ett nytt år! Vad kommer hända i PR-världen och i medierna? Svaret är att vi bara vet att det kommer vara oväntat. Som exempel var det få som förutspådde hur stort TikTok skulle bli för bara något år sedan, och 2022 blir kanske året när TikTok slår...

God Jul & Gott Nytt År

Agera PR önskar alla God Jul & Gott Nytt År! Kontoret är stängt mellan den 23/12 och 2/1 men om något är akut går det bra att kontakta Michael Falk: michael.falk@agerapr.se, tel. 073-397 46 55

Du skola icke spekulera!

När PR-byråer ger råd till kunder brukar de ofta hävda att den som blir intervjuad av en journalist ska undvika att spekulera. Ett mer korrekt – fast kanske lite tråkigare – råd vore att säga att det beror på sammanhanget om det är bra att spekulera. Ibland kan...

Agera PR:s kampanj prisbelönas

Agera PR ingår i ett nätverk av PR-byråer som hjälper Aruba, ett företag inom Hewlett Packard Enterprise, med sin PR runt om i Europa. Nu har vår brittiska gren prisats av PR-organisationen PRCA för PR-kampanjen i Storbritannien. Samma kampanj som vi drivit här i...

Satsa på PR till breda målgrupper

Som PR-byrå hör vi ibland påståendet att en produkt bara behöver vara känd i sin målgrupp – inte utanför den. Vad är felet med det här resonemanget? Jo, att de flesta köpare behöver förankra sina inköpsbeslut i en större grupp. Då är det en stor fördel om...

Alla påverkas av medierna

Vad kan få människor att tänka på ett visst ämne? Svaret är PR! Ja, kanske kan även en vacker höstdag få många att till och med lägga upp en bild på sociala medier förresten. Men medierna har stor påverkan på vilka ämnen det tänks, skrivs, delas och interageras kring....

Hur gick intervjun?

En PR-byrå har ofta till uppgift att se till att uppdragsgivarna blir intervjuade och citerade i medierna. Resultatet blir nästan alltid väldigt positivt, en artikel som innehåller de budskap vår uppdragsgivare gärna vill att fler ska känna till. Samtidigt är det inte...

Börjar bra PR alltid med en bra historia?

PR bygger på att hitta en vinkel som intresserar målgruppen. En vanlig missuppfattning är dock att ”vinkel” är samma sak som ”berättelse”. För några år sedan var storytelling ett buzzword alla behövde förhålla sig till. Alla företag skulle bygga upp en slags...