08- 410 379 80 info@agerapr.se

Nyheter

Hänger dina pressmeddelanden med in i AI-eran?

Hänger dina pressmeddelanden med in i AI-eran?

I takt med att allt fler använder AI som sökmotor snarare än Google, förändras spelplanen för hur människor hittar information. Enligt Internetstiftelsen använde under 2024 en tredjedel av svenskarna AI-tjänster som ChatGPT. För PR-ansvariga och PR-byråer betyder...

PR-byråns grunder: Reklam och PR – vad är skillnaden?

PR-byråns grunder: Reklam och PR – vad är skillnaden?

"Jobbar du med reklam, eller?" Den frågan får vi på PR-byrån höra ofta. Och det är inte så konstigt – PR och reklam blandas lätt ihop. Båda handlar ju om kommunikation, varumärken och att synas. Men hur man gör det skiljer sig ganska rejält. Så, vad är egentligen...

Agera PR expanderar – öppnar kontor i Göteborg

Agera PR expanderar – öppnar kontor i Göteborg

Agera PR fortsätter att växa och etablerar nu ett permanent kontor i Göteborg. Med huvudkontor i Stockholm och kunder över hela Norden är Göteborgs-etableringen ett naturligt steg för att möta den ökande efterfrågan på PR och kommunikationstjänster i Västsverige. Det...

Det är bra publicitet som räknas

Det är bra publicitet som räknas

Resumé publicerade idag vårt debattsvar, som handlar om att bra PR-byråer först och främst är duktiga på att få publicitet åt sina kunder. Snarare än att imponera på strategimöten. Läs den gärna och hör av dig om du vill prata med resultatfokuserade...

Kan PR öka försäljningen?

Kan PR öka försäljningen?

Det korta svaret på frågan är ja, PR kan öka försäljningen. Vi på PR-byrån skapar uppmärksamhet åt våra kunder, och ökar därmed kännedomen om deras varumärke och även om produkten eller tjänsten. Vi kan till och med göra en hel bransch mer intressant. Att köpa...

Ny medarbetare: Jonas Karanta till Agera PR

Ny medarbetare: Jonas Karanta till Agera PR

Agera PR fortsätter växa, nu med Jonas Karanta. Jonas kommer hjälpa oss att ta hand om våra kunders PR-arbete. Han har tidigare bland annat jobbat som PR-ansvarig på vinföretaget Djuce och som journalist på tidningen Revisionsvärlden. 

Rivalitet som PR-strategi

Rivalitet som PR-strategi

Varför hålla sig neutral när man kan sticka ut? Att lyfta fram en rival har faktiskt visat sig vara ett effektivt sätt att skapa engagemang och bygga en starkare relation med sin publik. McDonald’s och Burger King, Coke och Pepsi, Apple och Microsoft – de har alla...

Vår kund får mycket uppmärksamhet

Vår kund får mycket uppmärksamhet

Agera PR jobbar sedan något år som Temus nordiska PR-byrå. Ett förtroende som vi är stolta över. Samtidigt handlar det om en kund som fått mycket kritik i medierna, och det är vårt jobb att bemöta detta så gott det går. Just i dagarna har Temu uppmärksammats för sin...