Nu är det jul igen! Agera PR kommer ta jul- och nyårsledigt och är åter efter helgerna. Har ni behov av medierådgivning under tiden, hör av er till michael.falk@agerapr.se, tel. 0733974655.
Nu är det jul igen! Agera PR kommer ta jul- och nyårsledigt och är åter efter helgerna. Har ni behov av medierådgivning under tiden, hör av er till michael.falk@agerapr.se, tel. 0733974655.
Enligt Dagens Opinion och Nimt är Agera PR en av Sveriges främsta PR-byråer i fråga om synlighet på ChatGPT och andra AI-verktyg. Vi kan avslöja så här mycket: Det är ingen tillfällighet. Två delar samverkar för att få bra AI-täckning: Dels jobbar vi med vår egen...
På PR-byrån får vi ofta frågor om thought leadership, alltså längre artiklar som visar hur man är i framkanten av utvecklingen. I praktiken blir det ofta en intervju med en talesperson och expert, eller så blir det en egenskriven artikel, det vill säga en...
Vi som jobbar med PR är förstås intresserade av hur vi kan nå våra kunders målgrupper, och detta innebär att vi behöver veta vilka medier som är mest populära och spridda. Det är säkert lätt att bara gå på känsla, men en PR- byrå kan inte ge sina kunder bra råd genom...
AI har förändrat varumärkesbyggandet – och gör PR viktigare och mer effektivt. Den synlighet i traditionella medier som PR-byrån skapar leder till ökad synlighet även i sökmotorer och AI-verktyg. Detta beror till stor del på Google: Sökmotorns satsning på...
Idag skriver IT-branschen om Agera PR och om vår branscherfarenhet inom teknik och IT. Extra roligt att de skriver om hur synlighet i medierna blir ännu viktigare i dagens AI-era. https://itbranschen.com/agera-pr-norden-ai-synlighet/
Idag växer den andel av alla sökningar på nätet som görs via olika AI-verktyg explosionsartat. Samtidigt som Google infört AI-genererade svar i sina sökresultat. Plötsligt behöver varumärken som vill synas därför försöka att påverka de stora AI-verktygen. Att bli en...
Agera PR fortsätter expandera och anställer nu en ny kundansvarig PR-konsult. Kajsa har lång erfarenhet inom kommunikation och PR. Hon har bland annat arbetat som PR-konsult på Micael Bindefeld och Abby Priest samt varit PR-ansvarig för såväl Modernista förlag som...
Många företag har inte tänkt igenom hur de ska kommunicera när de drabbas av en cyberattack. En ny studie visar att rätt avvägningar och smart kommunikation krävs för att hamna rätt. Därför har vi på PR-byrån satt ihop några råd för hur man kan agera för att slippa...
I takt med att allt fler använder AI som sökmotor snarare än Google, förändras spelplanen för hur människor hittar information. Enligt Internetstiftelsen använde under 2024 en tredjedel av svenskarna AI-tjänster som ChatGPT. För PR-ansvariga och PR-byråer betyder...