av Michael Falk | 2023-03-14
Internationella företag behöver ofta hjälp från oss på PR-byrån för att få mer publicitet i Norden. Uppdraget handlar vanligtvis om att genomföra den internationella strategin för PR i de nordiska länderna. Det finns dock en del saker som är annorlunda i fråga om det...
av Michael Falk | 2023-01-26
De resultat en PR-byrå åstadkommer kan mätas på många sätt. Utmaningen är att mäta så att det vi gör faktiskt utvärderas. Samtidigt som kunden vill få veta om deras investering i PR är lönsam. Faktiskt är det så att i 9 fall av 10 rekommenderar vi våra kunder att bara...
av Michael Falk | 2023-01-09
Jenny Johansson börjar idag som projektledare på Agera PR. Hon kommer arbeta med medierelationer, PR-strategier och blir den främsta kontakten för de kunder hon arbetar med. Välkommen Jenny!
av Michael Falk | 2022-12-22
Agera PR önskar alla en God Jul och Gott Nytt År! Vi kommer hålla stängt från den 24:e december och öppnar åter den 2:e januari. För akuta frågor går det dock bra att höra av sig även under den här tiden. Kontakta då Michael Falk på e-post:...
av Michael Falk | 2022-11-30
Agera PR blir nu som enda svenska PR-byrå medlem i GlobalCom PR Network, ett av världens största nätverk för PR-byråer. GlobalCom PR Network har ca 80 kontor som hjälper kunder som LG, BMW, Hotels.com, Ryanair och Intel med PR på mer än 100 marknader. Agera PR är...
av Michael Falk | 2022-11-29
En PR-byrå har ofta i uppdrag att se till att kunderna blir intervjuade och citerade i medierna. Resultatet blir nästan alltid väldigt positivt. Artikeln som publiceras innehåller ofta de budskap vår uppdragsgivare vill att fler ska känna till. Den blir läst av en...
av Michael Falk | 2022-11-19
Idag publicerade branschtidningen Resumé vår debattartikel. Den handlar om att vissa menar att extrema aktivistaktioner endast ger negativa effekter, men ny forskning tyder på att allmänheten kan skilja på sak och person.
av Michael Falk | 2022-09-28
En studie från PwC visade här om året att skandaler och korruption var den vanligaste orsaken till att vd:ar på de största bolagen runt om i världen tvingas lämna sina poster. Skulle PR kunnat rädda dem? Kanske, om PR-byrån arbetat på rätt sätt och insikterna tagits...
av Michael Falk | 2022-08-02
PR handlar om att mejsla ut sina budskap, hitta sina argument, föra fram dem genom medier och i sociala medier. Så övertygar vi målgrupperna. Kommunikation/reklam-sidan jobbar mer med form och koncept, att hitta det som är kul, intressant och uppseendeväckande. Men...
av Michael Falk | 2022-07-27
Stämmer det att medierna påverkar samhället och människor? För en PR-byrå och deras kunder är detta naturligtvis en viktig fråga. Om inte medierna påverkar är ju det vi gör för att få dem att skriva om våra kunder helt onödigt. Ett (av många) sätt att visa att...
Recent Comments