08- 410 379 80 info@agerapr.se

Nyheter

Ida Samarikoff – ny projektledare på Agera PR

Ida Samarikoff – ny projektledare på Agera PR

Vår nya och fantastiska projektledare har just börjat på byrån! Ida Samarikoff har tidigare jobbat med PR, kommunikation och projektledning på H&M, PR-byrå och flera organisationer. Nu ska hon hålla ihop PR-kampanjerna åt några av våra trevliga kunder på Agera...

Agera PR jobbar med EU      

Agera PR jobbar med EU      

Under flera år har vår PR-byrå fått allt fler EU-relaterade uppdrag. Roligt, tycker vi, och något att skryta om. Det visar dessutom hur Agera PR blivit en ännu mer internationell byrå än tidigare. Många internationella företag och verksamheter söker sig till oss och...

Vad är en bra rubrik? 5 tips från PR-byrån

Vad är en bra rubrik? 5 tips från PR-byrån

Du har skrivit ett pressmeddelande och nu är det dags att formulera en lockande rubrik. Något som både får många att klicka, och som sammanfattar nyheten. Vad ska du tänka på? Berätta en historia. Den klassiska rubriken ”Man biter hund” gör att läsaren börjar...

7 bra tips när du ska skriva ett pressmeddelande

7 bra tips när du ska skriva ett pressmeddelande

Hur skriver man ett bra pressmeddelande? Vi som PR-byrå vet alltför väl att ett dåligt pressmeddelande kan begrava en egentligen intressant nyhet, medan en väl utformad text kan resultera i positiva publiceringar. Det finns förstås en del grunder i hur man skriver bra...

Agera PR lanserar nya bilmärket OMODA i Sverige

Agera PR lanserar nya bilmärket OMODA i Sverige

Kinesiska bilmärket OMODA introduceras på den svenska marknaden nu i sommar. OMODA väljer Agera PR som sin kommunikationspartner för lanseringen i Sverige. Satsningen kommer innebära testkörningar och andra publicitetskapande presskontakter. Under 2022 gjorde...

Agera PR flyttar

Agera PR flyttar

Det är dags för Agera PR att byta upp sig till ett nytt, fräscht kontor. Ny besöks- och postadress från den 1 januari är Torsgatan 26, 113 21 Stockholm. I samband med flytten får vi dels större yta och dessutom är läget mer centralt. Det innebär också att det blir...

Helt avgörande för varumärket: Hur länge måste vi vänta?

Helt avgörande för varumärket: Hur länge måste vi vänta?

Så här inför jul har vi nog alla hamnat i en faktiskt helt orimligt lång kö. För min del var det ICA Västermalmsgallerians postutlämning som var nära att knäcka det glada julhumöret för gott. Men hur ska företag egentligen göra för att kunderna inte ska bli alldeles...

Är AI-journalisterna framtiden?

Är AI-journalisterna framtiden?

Idag publicerar en rad svenska lokalmedier regelbundet artiklar som skrivits med automatik. Ofta handlar artiklarna om att någon på den lokala orten startat ett företag eller köpt en fastighet. Så länge den information tidningen artikeln baseras på är i rätt format så...