08- 410 379 80 info@agerapr.se

Agera PR lanserar nya bilmärket OMODA i Sverige

Kinesiska bilmärket OMODA introduceras på den svenska marknaden nu i sommar. OMODA väljer Agera PR som sin kommunikationspartner för lanseringen i Sverige. Satsningen kommer innebära testkörningar och andra publicitetskapande presskontakter. Under 2022 gjorde...

Agera PR flyttar

Det är dags för Agera PR att byta upp sig till ett nytt, fräscht kontor. Ny besöks- och postadress från den 1 januari är Torsgatan 26, 113 21 Stockholm. I samband med flytten får vi dels större yta och dessutom är läget mer centralt. Det innebär också att det blir...

Helt avgörande för varumärket: Hur länge måste vi vänta?

Så här inför jul har vi nog alla hamnat i en faktiskt helt orimligt lång kö. För min del var det ICA Västermalmsgallerians postutlämning som var nära att knäcka det glada julhumöret för gott. Men hur ska företag egentligen göra för att kunderna inte ska bli alldeles...

Är AI-journalisterna framtiden?

Idag publicerar en rad svenska lokalmedier regelbundet artiklar som skrivits med automatik. Ofta handlar artiklarna om att någon på den lokala orten startat ett företag eller köpt en fastighet. Så länge den information tidningen artikeln baseras på är i rätt format så...

Hur får du PR-byrån att leverera?

Idag publicerade Byråpartner.se vår artikel om hur företag som köper PR-tjänster kan få PR-byrån att leverera. Tyvärr är det inte alltid som byrå/kundrelationen fungerar perfekt redan från dag 1, utan det finns särskilt i början av ett samarbetet en del fallgropar som...

Glad sommar!

Idag är det 27 grader varmt och sol. Men Agera PR stänger inte. PR-byråer kan dra ner på verksamheten under sommaren, men vi har alltid jour. En tidning som ställer obekväma frågor till en kund? Vi behöver vara där. Dessutom är det inte bara torka i skogen, utan även...

Tre myter om PR för cybersäkerhetsföretag

Gästartikel från Code Red, ett nätverk för PR-byråer som arbetar med PR för cybersäkerhetsföretag. Agera PR är den svenska medlemmen i nätverket. PR kan beskrivas som konsten att genom ett kreativt berättande öka ett varumärkes värde. Någon har beskrivit det som att...

Kan AI användas för PR?

AI är på väg att bli en självklar komponent i PR-arbetet. Men exakt hur AI kommer användas i framtiden är än så länge ganska oklart, även om vi nog redan har en del ledtrådar. Dessutom är ChatGPT redan här, och därmed vet vi åtminstone hur PR kan fungera tillsammans...