Idag skriver IT-branschen om Agera PR och om vår branscherfarenhet inom teknik och IT. Extra roligt att de skriver om hur synlighet i medierna blir ännu viktigare i dagens AI-era. https://itbranschen.com/agera-pr-norden-ai-synlighet/

Idag skriver IT-branschen om Agera PR och om vår branscherfarenhet inom teknik och IT. Extra roligt att de skriver om hur synlighet i medierna blir ännu viktigare i dagens AI-era. https://itbranschen.com/agera-pr-norden-ai-synlighet/
Idag växer den andel av alla sökningar på nätet som görs via olika AI-verktyg explosionsartat. Samtidigt som Google infört AI-genererade svar i sina sökresultat. Plötsligt behöver varumärken som vill synas därför försöka att påverka de stora AI-verktygen. Att bli en...
Agera PR fortsätter expandera och anställer nu en ny kundansvarig PR-konsult. Kajsa har lång erfarenhet inom kommunikation och PR. Hon har bland annat arbetat som PR-konsult på Micael Bindefeld och Abby Priest samt varit PR-ansvarig för såväl Modernista förlag som...
Många företag har inte tänkt igenom hur de ska kommunicera när de drabbas av en cyberattack. En ny studie visar att rätt avvägningar och smart kommunikation krävs för att hamna rätt. Därför har vi på PR-byrån satt ihop några råd för hur man kan agera för att slippa...
I takt med att allt fler använder AI som sökmotor snarare än Google, förändras spelplanen för hur människor hittar information. Enligt Internetstiftelsen använde under 2024 en tredjedel av svenskarna AI-tjänster som ChatGPT. För PR-ansvariga och PR-byråer betyder...
"Jobbar du med reklam, eller?" Den frågan får vi på PR-byrån höra ofta. Och det är inte så konstigt – PR och reklam blandas lätt ihop. Båda handlar ju om kommunikation, varumärken och att synas. Men hur man gör det skiljer sig ganska rejält. Så, vad är egentligen...
Agera PR fortsätter att växa och etablerar nu ett permanent kontor i Göteborg. Med huvudkontor i Stockholm och kunder över hela Norden är Göteborgs-etableringen ett naturligt steg för att möta den ökande efterfrågan på PR och kommunikationstjänster i Västsverige. Det...
Resumé publicerade idag vårt debattsvar, som handlar om att bra PR-byråer först och främst är duktiga på att få publicitet åt sina kunder. Snarare än att imponera på strategimöten. Läs den gärna och hör av dig om du vill prata med resultatfokuserade...
Bildiagnostikföretaget Carly inleder året med fokus på den nordiska marknaden och har valt Agera PR som PR-partner. Carly är den mest avancerade lösningen för privatpersoner som vill undersöka hur deras bil mår, och har redan över 100 000 användare i Sverige och mer...
Det korta svaret på frågan är ja, PR kan öka försäljningen. Vi på PR-byrån skapar uppmärksamhet åt våra kunder, och ökar därmed kännedomen om deras varumärke och även om produkten eller tjänsten. Vi kan till och med göra en hel bransch mer intressant. Att köpa...