08- 410 379 80 info@agerapr.se

Nyheter och insikter

Medierna uppmärksammar Agera PR:s techerfarenhet

Medierna uppmärksammar Agera PR:s techerfarenhet

Idag skriver IT-branschen om Agera PR och om vår branscherfarenhet inom teknik och IT. Extra roligt att de skriver om hur synlighet i medierna blir ännu viktigare i dagens AI-era. https://itbranschen.com/agera-pr-norden-ai-synlighet/  

Ny medarbetare på Agera PR: Kajsa Olofsson

Ny medarbetare på Agera PR: Kajsa Olofsson

Agera PR fortsätter expandera och anställer nu en ny kundansvarig PR-konsult. Kajsa har lång erfarenhet inom kommunikation och PR. Hon har bland annat arbetat som PR-konsult på Micael Bindefeld och Abby Priest samt varit PR-ansvarig för såväl Modernista förlag som...

Hänger dina pressmeddelanden med in i AI-eran?

Hänger dina pressmeddelanden med in i AI-eran?

I takt med att allt fler använder AI som sökmotor snarare än Google, förändras spelplanen för hur människor hittar information. Enligt Internetstiftelsen använde under 2024 en tredjedel av svenskarna AI-tjänster som ChatGPT. För PR-ansvariga och PR-byråer betyder...

PR-byråns grunder: Reklam och PR – vad är skillnaden?

PR-byråns grunder: Reklam och PR – vad är skillnaden?

"Jobbar du med reklam, eller?" Den frågan får vi på PR-byrån höra ofta. Och det är inte så konstigt – PR och reklam blandas lätt ihop. Båda handlar ju om kommunikation, varumärken och att synas. Men hur man gör det skiljer sig ganska rejält. Så, vad är egentligen...

Agera PR expanderar – öppnar kontor i Göteborg

Agera PR expanderar – öppnar kontor i Göteborg

Agera PR fortsätter att växa och etablerar nu ett permanent kontor i Göteborg. Med huvudkontor i Stockholm och kunder över hela Norden är Göteborgs-etableringen ett naturligt steg för att möta den ökande efterfrågan på PR och kommunikationstjänster i Västsverige. Det...

Det är bra publicitet som räknas

Det är bra publicitet som räknas

Resumé publicerade idag vårt debattsvar, som handlar om att bra PR-byråer först och främst är duktiga på att få publicitet åt sina kunder. Snarare än att imponera på strategimöten. Läs den gärna och hör av dig om du vill prata med resultatfokuserade...

Kan PR öka försäljningen?

Kan PR öka försäljningen?

Det korta svaret på frågan är ja, PR kan öka försäljningen. Vi på PR-byrån skapar uppmärksamhet åt våra kunder, och ökar därmed kännedomen om deras varumärke och även om produkten eller tjänsten. Vi kan till och med göra en hel bransch mer intressant. Att köpa...